Phu Quoc - relaxen op een tropisch eiland - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jeroen & Debbie Leijsten - Janssen - WaarBenJij.nu Phu Quoc - relaxen op een tropisch eiland - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jeroen & Debbie Leijsten - Janssen - WaarBenJij.nu

Phu Quoc - relaxen op een tropisch eiland

Door: Jeroen & Debbie

Blijf op de hoogte en volg Jeroen & Debbie

08 November 2008 | Vietnam, Hanoi

De laatste dagen van onze vakantie hebben we doorgebracht op een tropisch eiland, net onder Cambodja. We zaten in "Mango bay" op "Ong Long Beach", een heerlijk ralax oord. Met de veerboot ongeveer 140km vanuit Rach Gia naar het eiland, een enorm kabaal maar wel snel, 2,5 uur.
Aangekomen op het eiland wilden ze ons in een busje proppen met teveel toeristen voor teveel geld, dus maar zelf een taxi geregeld. Was ff spannend, want bij de haven is verder geen dorp ofzo met een taxi centrale. Uurtje rijden naar het hotel, niet vanwege de afstand (ongeveer 20-25km) maar vanwege de slechte wegen. In de regentijd veranderen de stoffige wegen in een modderpoel.
We hadden een hutje aan de rand van de zee, paadje oversteken en we zaten aan het strand! douche achter het hutje, gedeeltelijk onder het afdak en de rest gewoon buiten, met een schutting eromheen. Veranda met twee ligbedden, "hemelbed" met klamboe. We hebben er vier dagen doorgebracht en zaten een half uur buiten Duong Dong, een iets grotere plaats op het eiland. Weinig keus dus voor wat betreft restaurantjes enzo, maar gelukkig was het eten er erg goed (ook de cocktails, hihi).
We hadden bedacht een dagje een motorbike te huren en het eiland te gaan bekijken, maar die ochtend regende het een beetje. Niet te hard, en de temperatuur blijft toch nog een graad of 25, dus geen probleem dachten we. Echter na een ruim half uur door de blubber crossen waren we al doornat en zaten we onder de blubber. Uiteindelijk maar het besluit genomen terug te gaan, we hadden het al wel gehad... Nog ff snel een foto maken en dus waren we na 1,5 uur weer terug!
We hadden kaarten dus hebben we de rest van de tijd doorgebracht met pesten, lezen en sudoku's. En in de zon liggen luieren natuurlijk!! :-)
De 11e zijn we naar het vliegveld gegaan voor het laatste gedeelte van onze reis, een dagje Saigon en aan het einde van de dag vliegen via Hong Kong naar Amsterdam.